מהו ייעוץ ופיתוח ארגוני?

מנהל/ת, במה ייעוץ ופיתוח ארגוני יכול לעזור לך?

בכל הקשור לזיהוי אתגרים ארגוניים וטיפול בהם, יועץ ארגוני מביא לארגון מומחיות מיוחדת, אובייקטיביות ותובנות יקרות ערך. הנה כמה מהתועלות המרכזיות המתקבלות משירותיו של היועץ הארגוני:

הערכה אובייקטיבית: מנהלים נוטים בדרך-כלל להיות קרובים או מעורבים מדי בענייני הארגון בכדי להעריך באופן אובייקטיבי את בעיות הארגון והאתגרים הרובצים לפתחו. יועץ ארגוני עשוי להציע הערכה מנקודת מבט אובייקטיבית, חסרת פניות, ביחס למצבו הנוכחי של הארגון. כגורם חיצוני לארגון, היועץ הארגוני אינו מושפע מפוליטיקה פנימית או מהטיות (הטבעיות לאנשי הארגון) – עובדה שמאפשרת לו לזהות נושאים שמנהלי הארגון בחרו, במודע או שלא במודע, להתעלם או להימנע מהם.

לדוגמה, חברת ייצור שחווה ירידה בתפוקה ותחלופת עובדים גבוהה עשויה לשקול תהליך של ייעוץ ופיתוח ארגוני. בתהליך כזה היועץ יערוך ראיונות, סקרים וינתח את הנתונים שאסף כדי לזהות סיבות שורש, כגון פערי תקשורת פנים ארגונית, הכשרה לא מספקת או מורל עובדים ירוד וכן הלאה, כדי להציע פתרונות מתאימים לאתגרים הללו.

מומחיות מיוחדת: ליועצים ארגוניים יש, לרוב, ניסיון ומומחיות נרחבים בתחומים שונים, לרבות פיתוח מנהלים, ניהול שינויים, שיפור תהליכים ותרבות ארגונית. היועץ הארגוני ישתמש בניסיונו הנצבר על מנת להציג שיטות עבודה שהוכחו כמוצלחות בארגונים אחרים, תוך התאמת הפתרונות לצרכים הספציפיים של הארגון אותו הוא מלווה.

תמיכה בניהול שינויים: הטמעת שינוי ארגוני הנה, לרוב, תהליך מאתגר. כאשר ארגונים עוברים שינויים משמעותיים כמו מיזוגים, ארגון מחדש או אימוץ טכנולוגיה, יועץ ארגוני ידע ליצור תוכניות לניהול השינויים, לתקשרם באופן נכון ואפקטיבי, תוך טיפול בהתנגדויות. יועץ ארגוני יסייע בתהליך ניהול השינויים, בין היתר, על ידי פיתוח אסטרטגיות לשיתוף העובדים ולרתימתם לשם הבטחת יישום מוצלח וחלק של השינוי הארגוני. פיתוח ארגוני

לדוגמה: רשת קמעונאית המעוניינת לשלב ערוצי מכירה מקוונים בנוסף לערוצי המכירה הבלתי-מקוונים הקיימים בעסקיה המבקשת לקבל שירותי ייעוץ ופיתוח ארגוני; היועץ הארגוני עשוי לעזור לה לנהל את השינוי על-ידי הערכת ההשפעה, בניית תוכניות הדרכה לעובדים ופיתוח מפת דרכים לאינטגרציה חלקה.

בניית צוות ופתרון קונפליקטים: יועצים ארגוניים יכולים לסייע בשיפור הדינמיקה של הצוות, בפתרון קונפליקטים ובהגברת שיתוף הפעולה בין העובדים. ליועצים הארגוניים כלי-התערבות שונים שנועדו לטפח סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית.

לדוגמה: בחברת פיתוח תוכנה המתמודדת עם קונפליקטים פנימיים בין צוותים שונים היועץ יכול להנחות סדנאות לבניית צוות, לתווך דיונים וליישם אסטרטגיות לפתרון קונפליקטים כדי לשפר את הלכידות הכללית של הצוות.

פיתוח אסטרטגיה לטווח ארוך: היועץ הארגוני יעבוד בהקשר זה עם צוותי הניהול של הארגון כדי לפתח תוכניות אסטרטגיות ארוכות טווח וכדי להתאים את יעדי הארגון לחזונו של הארגון. יועץ ארגוני יסייע בהגדרת מדדי ביצועים מרכזיים (KPI) וביצירת מפת דרכים להשגת הצלחה, כל זאת, יחד עם קברניטי הארגון.

לדוגמה: סטארט-אפ טכנולוגי בינוני בגודלו, המבקש להרחיב את נוכחותו בשוק עשוי להיעזר בשירותי היועץ הארגוני כדי לבצע ניתוח שוק, להעריך את יכולות החברה וכדי לתכנן, יחד עם צוות ההנהלה, אסטרטגיית צמיחה.

לסיכום, היעזרות בשירותיו של יועץ חיצוני לצורך ייעוץ ופיתוח ארגוני, תבטיח פתרון מדויק ומשתלם, לטווח ארוך. יועצים ארגוניים יזהו במהירות אזורים בעייתיים, יישמו התערבויות ממוקדות וימנעו חוסר יעילות ממושך, שיבואו לידי ביטוי בחסכון של  זמן ומשאבים יקרים לארגון.

מעורבותו של יועץ ארגוני יכולה לסייע למנהל לקבל פרספקטיבה אובייקטיבית, למנף מצב קיים ולנווט שינויים ואתגרים ארגוניים בצורה חלקה וטובה יותר, ובסיומו של תהליך ייעוץ ארגוני, להשפיע באופן מהותי על הצלחתו וצמיחתו של הארגון.

דילוג לתוכן